ClickCease
משלוח מהיר עד הבית חינם בכל הזמנה מעל 350₪

נדודי שינה בהריון

נדודי שינה בהריון

תקופת ההריון היא אחת מהתקופות הבלתי נשכחות בחיים, לטוב ולרע. בין רגעים רוויי אושר והתרגשות, ישנם גם רגעים קצת פחות טובים, המתבטאים בכאבים ולחצים בחלקים שונים בגוף, ובמחסור בשעות שינה. אותו המחסור נובע מנדודי שינה בהריון, דבר שנפוץ במיוחד בקרב נשים הריוניות.

נדודי השינה משפיעים באופן ישיר על הרעננות והערנות של האישה במהלך היום, על היכולת שלה לתפקד בצורה סדירה ולבצע פעולות בסיסיות, וכן על היכולת לנהל אורח חיים תקין גם במהלך ההריון שלה.

סובלת מנדודי שינה? מרגישה שאיכות החיים שלך נפגעה עקב חוסר שינה במהלך ההריון? ריכזנו עבורך את כל המידע שחשוב להכיר אודות נדודי שינה בהריון, וגם- כיצד ניתן לפתור את הבעיה?

הופעתם הראשונה של נדודי שינה במהלך ההיריון

מרבית הנשים שסבלו וסובלות מנדודי שינה במהלך ההריון שלהן, מדווחות על הופעתם בשליש השני של ההריון, כלומר באזור החודש הרביעי או החמישי. זהו שלב בו הבטן מתחילה לגדול באופן משמעותי, תסמיני הריון מתחילים לפקוד את הגוף והאישה חווה עוד כל מני שינויים הורמונליים ופיזיים, שמשפיעים באופן ישיר על תקינות השינה. השינויים האלו משפיעים על הנינוחות שלה במהלך השינה, ועל יכולתה להתמקם בתנוחת השינה שהכי נעימה לה. נדודי השינה נמשכים בדרך כלל מהרגע שהחלו, ועד לסוף ההריון.

מהם הגורמים המרכזיים להיווצרות נדודי שינה בהריון?

ישנם חמישה גורמים מרכזיים, שבעקבותיהם נגרמים לאישה נדודי שינה במהלך ההריון:

שינויים הורמונליים בגוף

כאמור, האישה חווה כל מני שינויים הורמונליים ופיזיולוגיים בגופה, דבר שמשפיע באופן ישיר על דפוסי השינה שלה ומשנה אותם. כתוצאה מכך, היא עלולה לפתח פתאום הפרעות ונדודי שינה, גם אם היא מעולם לא סבלה מזה בעבר.

מתן שתן באופן תדיר

במהלך ההריון מתקיימת תופעה שכיחה בקרב נשים, והיא זרימת דם מוגברת בגוף. כדי לעבד את זרימת הדם בשעה שהוא מגיע לשלפוחית, הכליות מייצרות נוזלים בצורה מוגברת, ואז האישה צריכה להתפנות באופן תדיר. הצורך יכול להתעורר גם בלילה, בזמן השינה ולמשך כמה פעמים, כך שהאישה מתקשה לחזור לישון לאחר מכן.

תופעת התכווצויות ברגליים במהלך ההריון

תופעה שכיחה נוספת במהלך ההריון בקרב נשים, היא התכווצויות ברגליים. למען האמת, לא ברור מניין נובעת התופעה הזו, אולם השערות מעלות כי זה קשור בהתעייפות השרירים לאור עלייה במשקל, התרחבות של האגן או בחירה בתנוחת שינה לא טובה. כך או כך, ההתכווצויות משפיעות על הגוף ומפריעות לאיכות השינה בלילה.

קשיים מנטליים

כל אישה הריונית חווה קשיים מנטליים כמו לחץ או דאגות. כמו אצל כל בן אדם אחר, למחשבות האלו יש השפעה ישירה על מצבים שונים של הגוף במהלך היום, וכך גם לשינה. אישה שמעסיקה את עצמה בהרבה מחשבות, דאגות ותהיות, יכולה להיכנס ללחץ שימנע ממנה לישון בצורה איכותית וטובה.

אי נוחות גופנית

ככל שהבטן נמצאת בשלב גדילה מתקדם במהלך ההריון, כך מתקשים למצוא את התנוחה הנוחה ביותר עבור הגוף. הנוחות חשובה בשוטף, אולם במיוחד בזמן מנוחה. אישה הריונית שמרגישה לא נינוחה כשהיא הולכת לישון, תעביר זמן רב בניסיון למצוא את התנוחה הנוחה, ובכך תבזבז זמן שינה יקר ותתקשה להירדם.

מנצחים את נדודי השינה- כיצד?

בודדים האנשים שלא נהנים משינה טובה ורצופה, רק כדי לקום מלאים באופטימיות ובאנרגיה מחודשת. נדודי השינה הופכים את השינה לאויב מר, אשר מטלטל נפשית את האישה ההריונית ולא מאפשר לה לנוח בשלווה ובכיף.

לשמחתכן ולשמחתנו, כיום מדובר בבעיה שהיא פתירה לחלוטין. אלו הן הדרכים שיסייעו לכן בהתמודדות עם נדודי שינה בהריון:

תזונה בריאה ונכונה

נשים רבות מעידות על כך ששמירה על תזונה נכונה מסייעת להן בשיפור איכות השינה. המשמעות היא להקפיד על ארוחות מזינות ומסודרות, אשר מכילות את כל אבות המזון. עדיף להרחיק מזונות ממותקים ושתייה שמכילה קפאין.

תכנון לו”ז יומי

שמירה על סדר היום שלך כפי שהיה עוד לפני ההריון, מאפשר לך לשמור על אורח חיים תקין. ישנם דברים שלא ניתן יהיה לעשות עקב מגבלות ההריון, אולם עדיין אפשר להגדיר שעת התעוררות, שעת היערכות לשינה בלילה, עבודה ותחביבים בשעות הפנאי. ככל שמבלים את שעות היום מחוץ למיטה, כך קל הרבה יותר להירדם בלילה למשך פרק זמן סביר.

שימוש בכרית הריון

כיום ישנן חברות שפיתחו כרית ייעודית לנשים הריוניות, המכונה גם כרית הריון. מבנה הכרית הותאם לצרכיה של האישה ההריונית, כך שיש בליטות וקווי מתאר ששורטטו בהתאם לגוף של אישה בהריון. מטרת כרית ההריון היא לספק תמיכה לאותם חלקים בגוף, כך שתהיה איזושהי מעטפת נוחה שתאפשר לאישה להתמקם עליה בנינוחות, ותשפר את איכות השינה שלה. למידע נוסף ולרכישת כרית ההריון המומלצת ביותר של חברת תינוקות לחצי כאן

שמירה על אנרגיות טובות

הגוף והנפש מהווים מקשה אחת- כשיש קשיים מנטליים, זה מתבטא בשינויים מהותיים בגוף. ככל שתרבו בשמירה על מחשבות רגועות, תמעיטו בלחצים ובדאגות ותשדרו לעצמכן אנרגיות טובות, כך השינה שלכן תעבור בצורה חלקה ונעימה יותר.

ביצוע פעילות גופנית

פעילות גופנית מועילה מאוד לגוף ומשרה תחושה טובה. טרם ביצוע הפעילות הגופנית, מוטב שתייעצו עם רופא ותקבלו את אישורו על כשירותכן הגופנית. כל עוד הוא יאשר לכן להתאמן, אתן תוכלו לחוות כתוצאה מהאימונים שיפור משמעותי בהתמודדות עם נדודי השינה.

ביצוע הפעולות האלו לסירוגין יכול להיות דבר מאתגר במיוחד, אולם בשורה התחתונה זה שווה את המאמץ, בעיקר כי זה מוכח שזוהי הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם נדודי שינה בהריון. השינה היא מצרך נדיר וחשוב, בעיקר לאחר הלידה, כשיש תינוק קטנטן וחמוד לדאוג לו. אם תשמרו על שינה איכותית במהלך ההריון, תוכלו להגיע ללידה רעננות, נינוחות ושלוות.

כרית הריון לשינה

הפיתרון המושלם לשינה – כרית הריון שתחליף את כל הכריות שממלאות את המיטה שלך ותעזור לך להרדם מהר, לישון שינה נוחה ועמוקה. לא עוד לילות ללא שינה, הגיע הזמן לישון כמו שצריך בהריון :)

כרית הריון לשינה

הפיתרון המושלם לשינה – כרית הריון שתחליף את כל הכריות שממלאות את המיטה שלך ותעזור לך להרדם מהר, לישון שינה נוחה ועמוקה. לא עוד לילות ללא שינה, הגיע הזמן לישון כמו שצריך בהריון :)