ClickCease
משלוח מהיר עד הבית חינם בכל הזמנה מעל 350₪

כל מה שעוד לא ידעתן על חגורת הריון

הו תקופת ההריון. תקופה נפלאה ומתוחה בו זמנית, גדושה בהורמונים ומצבי רוח. אחד מהעניינים המרכזיים שעולים בעת תקופת ההריון, הוא הכאבים שמתחילים להופיע. ככל שהבטן גדלה, כך כאבי גב מרבים להופיע, הרגליים נעשות כבדות וקשה יותר ללכת, ובעיקר עסוקים בלמצוא את התנוחה הנכונה והכי פחות כואבת. כדי לסייע במלאכה, פותחו אחד ממוצרי ההריון הפופולריים ביותר בשוק – חגורת הריון. עוד ועוד נשים הריוניות משתמשות בשנים האחרונות בחגורת הריון, ומדווחות על שיפור משמעותי בכאבי הגב שלהן.

אתן בשלבים מתקדמים של הריון ושוקלות לקנות חגורת הריון? ריכזנו עבורכן את כל המידע שנחוץ להכיר אודות כלי העזר הנפלא והייחודי הזה.

כאבים באזורים נבחרים בגוף במהלך ההריון

לצד כל השמחה והציפייה במהלך ההריון, מתחילות להופיע כל מני תופעות פחות נעימות, ביניהן סחרחורות, צרבות, בחילות ועוד. כאמור, בשלב מתקדם מתחילים גם לחוש כאבים באזורים שונים בגוף, בעיקר באזור הגב.

הכאב מתרכז בדך כלל באזור הגב התחתון, אבל לפעמים הוא גם מקרין לאזור הגב העליון ולשכמות. הכאבים הללו שכיחים בקרב נשים הרות, שכן הסבירות היא שכמחצית מהן יחושו אותם במהלך ההריון שלהן.

מהי חגורת הריון ולמה היא משמשת?

תקופת ההריון היא תקופה רוויית שינויים. מעבר לשינויים המנטליים שהאישה ההרה חווה, ישנם גם כן שינויים פיזיים משמעותיים. הבטן שהולכת ומתבלטת קדימה היא הסימן המובהק לכך שאישה היא הרה, אולם מה שלא בולט כלפי חוץ זה הכאבים שחווים בכל הגוף, העומס שמוטל על עמוד השדרה ועל הרגליים וכו’.

אנשים שלא לוקחים חלק בחוויית ההריון הכוללת, כלומר כל מי שהוא לא האישה ההרה או הפרטנר שלה, יכול לצאת באמירות מבטלות ולטעון שאין צורך להשתמש באביזרים תומכים, משום שזה עובר מעצמו. בפועל, חשוב שאישה תדע להיות קשובה לצרכים האישיים של הגוף שלה. חגורת ההריון יכולה להושיע נשים הרות מהכאבים שלהן, ולעזור להן לעבור בקלות את התקופה הזו – הן למענן והן למען עתידן כאמא לתינוק.

חגורת בטן להריון מומלצת לכל אישה הריונית שנאלצת להתמודד עם כאבים, ומחפשת דרך להקל עליהם. החגורה מספקת תמיכה לבטן ובאמצעותה ניתן לווסת את העומס שמופעל על עמוד השדרה, ולחלק אותו באופן שווה בין הגב לבטן. הרבה נשים שהקפידו להשתמש בחגורת הריון דיווחו על הקלה משמעותית בכאבים, וכתוצאה מכך ההריון הפך קליל יותר. ישנן כאלו שאף סיפרו על היעלמות מוחלטת של הכאבים.

לרכישת חגורת הריון לחצי כאן

מהן הסיבות לכאבי גב בתקופת ההריון?

ישנן שלוש סיבות מרכזיות להופעתם של כאבי גב בשלב מסוים בהריון:

  • עלייה במשקל הגוף – ככל שהעובר גדל בפנים, כך משקל הגוף עולה ויחד איתו גם העומס והלחץ שמופעלים על הגב.
  • שינויים הורמונליים בגוף האישה ההרה – בגוף האישה יש הורמון פעיל בשם “רלקסין”, שתפקידו הוא לסייע בהכנת הגוף ללידה. הוא משפיע על השרירים והרצועות ומביא להרפייתם. הדבר אכן נחשב לתהליך חיובי ומועיל שהגוף עובר, אולם הוא כרוך לעתים בהופעתם של כאבי גב.
  • חוסר יציבות גופנית – כאשר הבטן גדלה, עיקר הכובד מתרכז במרכז הגוף וקדימה, מה שמקשית את הגב התחתון ומעקם אותו מעט. כמו כן, אחד מהשינויים הגופניים שחלים במהלך הריון הוא גדילת החזה, מה שגורם לסגירת הגב העליון וחגורת הכתפיים. השינויים האלו מובילים להצטברות של לחץ ומתחים בחלקיו השונים של אזור הגב.

חגורת הריון להפחתת כובד ועומס

יש כל מני סוגים של חגורות הריון המוצעות לרכישה בשוק. חשוב לדעת שחלק מהן מיועדות לביצוע שינויים אסתטיים בלבד, ולא כדי לשמש תמיכה ממשית בעובר שבבטן. החגורה המומלצת היא אחת כזו שפעולתה המרכזית לא סובבת סביב הניסיון להסתיר את הבטן, אלא דואגת להפחית את העומס והלחץ מהגב התחתון. החשיבות האמיתית שלה היא לספק נוחות ומעטפת רחבה, כך שהכאבים יתמעטו והתחושה הכללית תשתפר.

מהי חגורת הריון ולמה היא משמשת?

ההתפתחות הוויזואלית של העובר משתנה מאישה לאישה, כך שגודל הבטן בכל שלב בהריון לא יהיה זהה בקרב כולן. מה שכן, סביב החודש השישי להריון, הבטן כבר מתחילה לבלוט כמעט אצל כולן, וזה בדיוק השלב בו מומלץ להתחיל ללבוש את חגורת ההריון לבטן. ככל שדואגים ללבוש את חגורת ההריון בזמן המתאים, כך מגבירים את הסיכויים שההריון יעבור בצורה חלקה ונטולת כאבים.

לרכישת חגורת הריון לחצי כאן

חגורת הריון ביחס לעובר – האם זה משפיע עליו?

חגורת הריון לבטן ידועה כבטוחה לשימוש. היא מגיעה עם הוראות יצרן מאוד ברורות, ואין סיבה שמי שתפעל על פיהן תזיק באיזשהו אופן לעובר. החגורה לא אמורה להרגיש לוחצת מדי על הבטן, וכדי שלא יקרה מצב בו היא הדוקה מדי, מייצרים אותה בכמה מידות שונות. האישה ההרה צריכה להתאים את חגורת ההריון למבנה הגוף שלה. חשוב שהחגורה תהיה חדשה, לא אחת כזו שכבר נעשה בה שימוש בעבר, משום שסביר להניח שבאחת כזו האיכות נפגמה והרצועות כבר מתוחות יתר על המידה. חגורה כזו לא תשרת את האינטרס כמו שצריך, ולכן יש להשתמש בחגורת הריון שמותאמת אישית לגוף מהרגע הראשון.

כיצד פועלת חגורת בטן להריון?

חגורת הריון לבטן שנחשבת לאיכותית ועמידה, היא כזו שעשויה מאריג חזק ומרצועה שמספקת תמיכה לגב ומרימה את הבטן. התכונות האלו מקנות לאישה יכולת לנוע ממקום למקום ביותר קלות, מפחיתות מהמשקל שהאישה ההרה נאלצת לשאת וכן משככת את כאבי הגב בצורה משמעותית.

האם יש צורך באישור של רופא?

אם ההריון התבשר כתקין ואין כל חשש או סיכון שמרחף מעליו, לא אמורה להיות בעיה בשימוש בחגורת הריון לבטן. אף על פי כן, כדאי להתייעץ עם רופא טרם תחילת השימוש, ולקבל את אישורו הרשמי על כך. ההמלצה הרווחת של רופאים היא לא להתחיל להשתמש בחגורת הריון לפני חודש שישי. מאותו החודש ואילך, ניתן להשתמש בו ללא שום חשש מפני פגיעה בהתפתחות של העובר.

מהן התכונות והפונקציות הייחודיות שיש לחגורת הריון?

חגורת הריון לבטן מסייעת בעוד תופעות פרט לכאבי גב:

  1. מניעת לחץ על שלפוחית השתן – מסייעת בהפחתה משמעותית מהלחץ שמופעל על שלפוחית השתן כתוצאה מגודלה של הבטן.
  2. יציבות הגוף – מונעת הפרה של שיווי המשקל ויציבות הגוף.
  3. המלצות חיוביות – מומלצת על ידי מומחי הריון כמו רופאים.
  4. זרימת דם שוטפת –מסייעת בשיפור זרימת הדם לחלקים שונים בגוף.
  5. הפחתת סימני מתיחה – הרבה נשים נתקלות בסימני מתיחה שנובעים מההריון. חגורת הבטן מסייעת בהפחתתן, תוך שילוב של שמן או קרם מתאים.
  6. שיכוך כאבים –מקלה על כאבים באזור הישבן, הגב והרגליים.
  7. תמיכה במותניים.
  8. מסייעת בהחלמה לאחר כריתת רחם.
  9. הפחתת תופעות פיזיות – מפחיתה נפיחות של וורידים באזורים בגוף.

דרכים נוספות להקלה על כאבים בזמן הריון

כשם שכתבנו עד כה, חגורת בטן להריון היא הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם כאבים בשלביו המתקדמים של הריון. שילוב של תרגילי תרפיה נוספים לצד השימוש בה, יכולים אף לעזור להגיע למקסימום תוצאות של שלווה ונינוחות. התרגילים המומלצים במהלך הריון הם תרגילים שמתמקדים בגב, ומשלבים בין תנועה למתיחה של הגב, וכן בחיזוק השרירים המסייעים בשמירה על יציבות הגוף.

דרך נוספת היא מתן תשומת לב לתנועות שמבצעים במהלך היום, אשר משפיעות באופן ישיר על הגב. אופן העמידה, אופן ביצוע מאמצים וישיבה יציבה ונכונה, יסייעו בניהול העומסים שמופעלים על הגב ועל הבטן בצורה טובה יותר.

כמו כן, צריך להקפיד על נעילת נעליים נוחות לאורך כל התקופה. נכון שזה מפתה לנעול את אותן נעליים ישנות, גבוהות ומרשימות שנועלים בתקופה שקדמה להריון, אולם כשנמצאים בשלבים מתקדמים, צריך לבחון האם אותן הנעליים מקנות יציבות ונוחות. הרגליים הן הבסיסי לכל, ולכן חשוב מאוד להתהלך עם נעליים שמרגישים איתן בנוח.

לרכישת חגורת הריון לחצי כאן