המדריך שלך לתנוחות שינה במהלך ההריון

שינה בהריון

את יודעת שיש השפעה חיובית של שינה טובה על הבריאות שלך, בוודאי שבמהלך ההריון שינה טובה ואיכותית חשובה הרבה יותר מהרגיל מכיוון שאת לא דואגת רק לעצמך אלא גם לעובר הגודל בתוכך.

לכן למצוא את תנוחת השינה הנכונה במהלך ההריון הוא דבר חשוב מאוד עבורך ועבור התינוק העתידי שלך.

אם שאלת את עצמך איך אפשר לישון בנוחות ולהגיע לשינה טובה ובריאה במהלך ההריון, האם יש צד מסויים שעדיף לישון עליו? האם יש תנוחה שינה מסוימת כמו שינה על הגב בהריון שמומלצת פחות או יותר? אנחנו כאן בשביל לתת לך את המדריך המלא לתנוחות שינה במהלך ההריון. ובעצם להסביר איך לישון בהריון

שינה על הגב בהריון

שכיבה ושינה על הגב במהלך ההריון זו התנוחה המועדפת על רוב הנשים בהריון מכיוון שמבחינה מעשית היא הכי נוחה להן. אך מבחינה רפואית שינה על הגב בהריון הינה דווקא התנוחה אשר יכולה להיות די מסוכנת והכי פחות מומלצת. הסיבה לכך היא שבמהלך ההריון וההתקדמות שלו, הרחם מתחיל ללחוץ על כלי הדם, זה גורם לכך שקצב זרימת הדם לשלייה נחלש. בגלל זה ההמלצה הרפואית היא לא לישון על הגב בהריון. אם את מרגישה שאת ממש חייבת ורוצה אז אפשר לשכב על הגב בהריון למנוחות קצרות בלבד ולא לישון כך במשך לילה שלם.

שינה על הבטן בהריון

מבחינה המלצה רפואית אין מניעה לגבי שינה על הבטן, את יכולה להרגיש בנוח לישון בתנוחה זו. ישנם רופאים אשר טוענים כי החל מחודש 6 לערך יש בכך בעייתיות, לא מחשש של מעיכה או לחץ על העובר (זה כבר הוכח כמיתוס) אבל בגלל הלחץ שעלול להיות מופעל על כלי הדם אשר מגיעים לרחם. בכל מקרה, ברגע שהבטן מתחילה לגדול, נהיה לא נוח מבחינה טכנית לישון על הבטן ורוב הנשים בכל מקרה מפסיקות מבחינת הנוחות לישון על הבטן בהריון.

על איזה צד לישון בהריון

שינה על צד ימין בהריון: לישון על צד ימין בהריון נוח לחלק מהנשים, מדובר על תנוחה שפחות מסוכנת מאשר שינה על הגב מבחינה רפואית. הבעיה היא שכמו תנוחת שינה על הגב בהריון, בשינה על צד ימין במהלך ההריון גם קיים לחץ על כלי הדם הגדולים בגוף ולא מתאפשרת זרימה תקינה של דם אל העובר. בגוף האדם, כלי דם מרכזיים ממוקמים בצד ימין,

עקב כך שכיבה על צד ימין בהריון יכולה לגרום ללחץ על כי הדם האלה ולכן מבחינה רפואית גם שינה על צד ימין בהריון, בדומה לשינה על הגב הינה פחות מומלצת.

שינה על צד שמאל בהריון: עד עכשיו שמעת מה לא כדאי, סוף סוף הגענו לתנוחה אשר מומלצת. על פי רובם המוחלט של הרופאים ואנשי המקצוע, שינה על צד שמאל בהריון הינה התנוחה הטובה והמומלצת ביותר.

השינה על צד שמאל מפחיתה את הלחץ על כלי הדם הגדולים אשר נמצאים בצד ימין של הגוף, בשינה על צד שמאל מתאפשרת זרימה תקינה של דם גם בגוף האישה עצמה וגם אל העובר אשר נמצא ברחם.

שינה עם כרית במהלך ההריון

כמובן שחשוב מאוד להקפיד ולעקוב אחר ההמלצות הרפואיות לתנוחות שינה במהלך ההריון, אך ישנם כלים נוספים כמובן שיכולים להקל על הגוף ולעזור להגיע לשינה טובה ובריאה יותר במהלך ההריון.

לדוגמא כרית – ניתן להשתמש במספר כריות רגילות, להניח כרית אחת או שתיים בין הברכיים ועוד כרית מתחת לגב. זה יעזור להפחית את הלחץ על הגב התחתון, להקל את משקל הבטן ובכך לאפר שינה טובה, עמוקה ובריאה יותר.

כמובן שיש גם אפשרות להשתמש בכרית הריון ייעודית, ובכך לייתר את השימוש במספר כריות שונות. בכרית הריון גדולה בצורת U תוכלי להשתמש רק בכרית אחת במקום במספר רב של כריות שונות.

כפי שהסברנו וסקרנו כאן, השינה הינה דבר חשוב מאוד להריון תקין ומוצלח. אם את לא מצליחה למצוא את התנוחה האידיאלית עבורך, שימוש בכרית הריון בהחלט יכול לעזור ולסייע בכך.

למידע נוסף על כרית ההריון המומלצת ביותר של חברת תינוקות, לחצי כאן